Eski Türkiye’yi özlemiyoruz ama yeni Türkiye de henüz gelemedi

Geçtiğimiz hafta Bitlis’te yaptığı konuşmada ‘eski Türkiye’ vurgusu yapan Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan dedi ki: “İnsanımızın kökeninden, inancından ötekileştirildiği günler geride kaldı. Terör sopasıyla insanımızın dizayn edildiği günler geride kaldı. Yokluk ve yoksulluğun olduğu o eski günler artık tamamen geride kaldı.”

Evet, aptalca yasakların uygulandığı “eski Türkiye”yi hiç özlemiyoruz. ‘Hukukun üstünlüğü’ ve ‘yasaksız Türkiye’ idealiyle yola çıkan AK Parti iktidarının, özellikle ilk on yılındaki demokratikleşme ve kalkınma hamlelerini çok değerli buluyoruz.

Ama ne yazık ki AK Parti iktidarının son 10-12 yılında, hukuktan ekonomiye, eğitimden tarıma ve özgürlüklere kadar her alanda Türkiye tamiri imkansız kayıplar yaşadı. Kısacası, AK Parti ‘eski Türkiye’ defterini kapattı ama ‘yeni Türkiye’ defterini de bir türlü açamadı…

Sadece hukukta nasıl karamsar bir bir tablo ile karşı karşıya olduğumuza bakmak bile ‘yeni Türkiye’nin fotoğrafını görmek için yeterli olacaktır.

Bilindiği gibi World Justice Project (Dünya Adalet Projesi) 2012 yılından bu yana ülkelerin uygulamada hukukun üstünlüğüne ne ölçüde bağlı olduklarını gösteren nicel bir değerlendirme aracı olan Hukukun Üstünlüğü Endeksi’ni üretiyor.

Hükümetlerin ellerindeki yetkiler, yolsuzluk, açıklık ve şeffaflık, temel haklar, düzen ve güvenlik, düzenleyici uygulamalar, hukuk mahkemeleri ve ceza adaleti başlıkları kullanılarak hesaplanan bu endekse göre, 2023 yılı sonuçlarında, Türkiye ne yazık ki hukukun üstünlüğü konusunda hızlı bir düşüş sergiliyor. Totalde 0.41 puanı bulunan Türkiye bu skorla 142 ülke arasında 117. sırada bulunuyor. Bu sıralama ile Nijer, Siena Leone, Guatemala, Madagascar, Angola, Kolombiya gibi ülkelerin altında yer alıyor. Özellikle sivil özgürlükler ve temel haklar üzerine gerçekleştirilen puanlamalarda Türkiye’nin sıralamaları ne yazık ki içler acısı bir görünüm arzediyor.

Türkiye’nin durumuna daha yakından baktığımızda hukukun üstünlüğü karnesi şöyle:

1-Hükümet Yetkilerine Getirilen Kısıtlamalar: 0,28 puan, 137. Sırada yer alıyor.

2- Yolsuzluğun Yokluğu: 0,44 puan, ile 77. Sırada yer alıyor.

3-Açık Hükümet: 0,40 puan ile 107. sırada yer alıyor.

4-Temel Haklar: 0,30 puan ile 133. Sırada yer alıyor.

5-Düzen ve Güvenlik: 0,72 puan ile 75. Sırada yer alıyor.

6- Düzenleyici Uygulama: 0,42 puan ile 116. Sırada yer alıyor.

7- Sivil Adalet: 0,41 puan 119. Sırada yer alıyor.

8- Ceza Adaleti: 0,38 puan 107. Sırada yer alıyor.

Evet, Türk siyasetini ‘askeri vesayet’ten kurtardık ama bu kez de yargı sistemini ‘siyasi vesayet’le işlemez hale getirdik. Doğal olarak hukukun yaralı olduğu, adalete güvenin sarsıldığı bir ülkede ekonominin sağlıklı yürüyebilmesi ve refah üretmesi asla mümkün değildir.

Her ne kadar Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Yokluk ve yoksulluğun olduğu o eski günler artık tamamen geride kaldı” dese de Türkiye yoksullukta rekorlar kırmaya devam ediyor. Rakamlar gerçekten ürkütücü boyutlarda… Mesela 2016 yılında Türkiye’de yoksul sayısı 16 milyon 328 iken, 2023 yılında 18 milyon 219 olmuş.

Hal böyleyken, iktidarın bazı bakanları henüz ‘eski Türkiye’den bugünlere gelebilmiş değil. Düşünün ki orman yangınlarının ardı arkası kesilmiyor, ürünleri para etmediği için çiftçiler sokaklarda ama Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı “Eski Türkiye’de çocuğunun okuduğu okulun bahçesine başörtülü anneler giremiyordu” açıklamasında bulunuyor. Oysa bakanın öncelikli görevi sorunları çözmek, yangınlarla ve fukaralıkla boğuşan insanlara 28 Şubat’ı anlatmak değil…

Türkiye’yi geçmişin yasaklı döneminden kurtardığı için toplumun AK Parti’ye elbette bir teşekkür borcu var ama tam 22 yıldır iktidarda. Ülke ekonomide, hukukta, eğitimde, yoksulluk ve yolsuzluk algısında ve de liyakatsizlikte içler acısı haldeyken, her gün 28 Şubat anlatarak başarısızlıklarını asla kapatamaz.

Eğer AK Parti 31 Mart’ta halkın sandıkta verdiği mesajı anlamamakta direnerek yanlışlarına yeni yanlışlar eklemeye devam ederse, 2028 seçimlerinde anlatacağı yeni başarı hikayeleri olmayacaktır.

Çünkü yerel seçimlerin üzerinden beş ay geçmesine rağmen, AK Parti’de mesajın alındığına dair en küçük bir işaret bile gözükmüyor. Anketler de gösteriyor ki CHP hala birinci ve Ak Parti hala ikinci sıradan kurtulabilmiş değil.

YORUMLAR (198)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
198 Yorum
  • Abidin / 28 Ağustos 2024 22:36

    Toplumun AKP'ye teşekkür borcu filan yok. AKP'nin haketmedigi halde onu iktidarda tutan halka hizmet görevi var, ancak hizmeti halka değil kendine yapıyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 28 Ağustos 2024 22:36

    Eğitim lidercilik üstüne olunca; 1919 dan önce etler çiğ yeniyordu, ağaç yapraklarıyla örtünüyordu, düşmana batıracak toplu iğne yoktu yada 2002 den önce şu yoktu,bu yoktu tarzı abartılı konuşmalara bile varabilir.Türkiyenin çok iyi denecek hiçbir dönemi yok.

    Yanıtla (3) (1)
  • Birisi / 28 Ağustos 2024 22:11

    Şimdiki Türkiye'de, kufurbazlık, ilkokul çocuklarında bile alışkanlık haline gelmiş durumdadır... Balık baştan kokar meselesi...

    Yanıtla (1) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 28 Ağustos 2024 15:11

    ' Verin yetkiyi görün etkiyi ' dedikten ve yetkiyi de aldıktan sonra o eski günler maalesef misliyle geri geldi !
    Onu vatandaşın külahına anlatsınlar !

    Yanıtla (7) (0)
  • Gerçek / 28 Ağustos 2024 21:29

    Verdiler yetkiyi, gördüler etkiyi. Erdoğan ticari anlamda 25 yılda tek bir transistör, Mosfet dahi üretemedi. Çip hak getire. Anolog dijital entegreler hak getire. Bunlar olmadan gelişmiş ülke olunur mu? Kemalist yönetim bunların çok çok daha fazlasını yapacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sedat F. / 28 Ağustos 2024 20:19

    Eski Türkiye'de AKP diye bir parti yoktu,en büyük kazancimiz da bu olmustu.. AKP, Türkiye Cumhuriyeti'nin basina gelen en büyük "siyasi" felaket oldu. Nokta.

    Yanıtla (12) (2)
  • Bir Dost / 28 Ağustos 2024 21:14

    Kadro sampiyonlar ligi gibi..Yazarları, aydınları beşi bir yerde gibi sıralamışsın da; yalniz biraz element uydurmuş gibisin....Saydığın isimleri; belki de farkinda olmadan sanki rahmetli Mendere ve arkadaşlarının katledildiği 27 Mayis'in hastalıklı darbeci sol zihniyet tarafından 1980'e kadar "Anayasa ve Özgürlük Bayramı " olarak kutlayan güruha dahilmiş gibi gösterme gayreti içerisine girmişsin..

    Yanıtla (1) (3)
  • Karar okuru / 28 Ağustos 2024 14:08

    Halide Edip, Karabekir, Sebahattin Ali, İdris Küçükömer, Ecevit, M.Ali Aybar, Murat Belge, Halil Berktay, Taha Akyol, Şükrü hanioğlu, Kılıçdaroglu, Özel, İmamoglu gibi farklı kesimlerden degişim mesajı veren herkesin ortak noktası 1980 sonrası doğmaları

    Yanıtla (4) (10)
  • Karar okuru / 28 Ağustos 2024 14:22

    Ebedi liderimiz Atatürk'ün uygulamaları aynen devam etmeliydi, İnönü parti tüzüğünden kemalizmi çıkarmamalı ve çok partili hayata geçilmemeliydi; vesayet zorunluluk

    Yanıtla (6) (9)
  • Gerçek / 28 Ağustos 2024 19:35

    Türkiye için ideal yönetim yapay zeka çağının ideolojisi olan kemalizm ve tek partili rejimdir

    Yanıtla (3) (7)
  • Gerçek / 28 Ağustos 2024 21:12

    Özgür Özel seçimde aday belirlerken yapay zekadan da yardım aldıklarını söyleyince gül gül öldüler. Bunların hayal dünyası işte bu kadar. Bu ülke Kemalist ilkelerle yönetilmeye başlanınca devasa bir atılım gerçekleştirecektir. Ortada ne ABD ne Çin’in gelişme hikayesi kalacaktır.

    Yanıtla (0) (5)
  • Gerçek / 28 Ağustos 2024 12:47

    Sayın Ocaktan. Siyasal İslamcılar eski diye tabir edilen Türkiye'de çok daha mutluydu. Çünkü Mülk Allah'ındır diye slogan atabiliyorlardı. Şimdi mülk kendilerinin oldu. Huzur İslam'da sloganları vardı. İktidara geldiler huzur diye bir şey bırakmadılar. Tekbir Allah'u Ekber diye slogan atıyorlardı, şimdi buda duyulmuyor, atamaz oldular. Bu bence Tanrı'nın onlara öyle bir cezasıdır ki, önce diyebildiklerinin hiç birini artık diyemiyorlar. Halkta bunları bir bir görüyor.

    Yanıtla (9) (1)
  • Milli Gömüş / 28 Ağustos 2024 20:58

    Güzel tespit, şimdi huzur parada, mülk de müslümanların malı.

    Yanıtla (5) (1)
  • Thor / 28 Ağustos 2024 19:17

    Eskiden yol yoktu, buzdolabı yoktu, çamaşır makinesi yoktu...! Hastalar kağnılarla taşınırken Erdoğan çıktı hepisini getirdi...! Elbette öyle değil ama öyle bile olsa yine eski Türkiye derim. Umudumuz vardı, hayallerimiz vardı, siyah önlük, beyaz yakalikla okula gider andımızı okurduk... mutluyduk.

    Yanıtla (11) (1)
  • Vasi / 28 Ağustos 2024 19:11

    Askeri vesayet diye diye haklı olarak milletin kafasına vurdular ama 'Siyasi Vesayet Cehennemi İstasyonuna' getirip bıraktılar ülkeyi.

    Yanıtla (12) (1)
  • Olurya / 28 Ağustos 2024 19:00

    Eski Türkiye'de tek bir babam çalışırdı hepimie bakardı.sekeri çuvalla peyniri 25 kg lik teneke buna benzer yemek tüketim gıdalarıni toptan düğün davetiyelerine de cumhuriyet büyük altınla gidilir di.nerde o günler.

    Yanıtla (12) (1)
  • Hüdavendigar / 28 Ağustos 2024 10:40

    Her başarının arkasında bir manevi ve bir de maddi saikler vardır ki bu saikler Erdoğan ve ekibi tarafından dikkate alınmadığı gibi bütün uyarı,eleştiri ve nasihatleri de gözardı ediyor.Bir uyarı yapayım da vatandaş olarak vazifemi yapmış olayım:O külliye tesis edilir edilmez Ak parti düşüşe geçti ve o gün bugündür gümbür gümbür düşüyor.Demek istediğim şudur ki milletin bütçesinin ve alın terinin büyük miktarını o betona bağlayan Erdoğandan Allahın yardımı kesilmiştir.Manevi saik kaybolmuştur.

    Yanıtla (16) (1)
  • Hüdavendigar / 28 Ağustos 2024 16:22

    Manevi saiklere örnekler vermeye devam:Emeklilerin yaşam koşulları,süresiz nafaka gavurluğu(zaten bu kanunları getirenlerin tamamı gavurdur),seçim barajı,zorunlu 12 senelik eğitim,zorunlu din dersi,lgbt dernekleri,halkın vergilerinin hukuksuz,keyfi ve sanki baba çiftliği gibi yönetilmesi,siyasette sivri dil ve kamplaşma(bu konuda kimse Chpnin eline su dökemez ama Ak parti kendi içindeki gizli chplileri durdurmalıdır),halkın feryadını duymak yerine kendi akıllarınca kanun vazetmeleri ve batıcılık

    Yanıtla (1) (10)
  • Gani / 28 Ağustos 2024 18:44

    Çözüm Yeniden Refah vesselam, eskinin maske takmış hali

    Yanıtla (1) (3)
  • Ahmet Dursun / 28 Ağustos 2024 17:49

    Mehmet bey yazınıza yapılan yorumlara bakınca milletin genel olarak yeni Türkiye konusunda sizin gibi düşünmediği çok net anlaşılıyor. Bu nedenle haddim olmayarak sizin yeni Türkiye'den ne anladığınızı ve eski Türkiye'ye neden tercih ettiğinizi okurlarınıza bir yazı ile açıklama mecburiyetiniz olduğunu düşünüyor ve bekliyorum.

    Yanıtla (5) (1)
  • Okuyucu / 28 Ağustos 2024 17:44

    Yaşım 60, eski Türkiye'yi de yenisini de gördük yaşadık. Tek kanal siyah beyaz ekranlı günler bugünlerden kat kat güzeldi. Milletin ekseriyeti dürüst, namuslu, kanaatkar, hoşgörülüydü. Gençler umutluydu. Tahsil yaparak eğitimle veya alinteriyle çalışarak güzel bir gelecek kurmak hayal değil gerçekti. Sıradan insanlar iyi kötü bir ev ve bir daire parası kazanarak emekli olabiliyordu. Özal'la birlikte yavaş yavaş toplumsal çürüme başladı, tüketim çılgınlığı arttı, AKP tüy dikti. Geçmiş olsun.

    Yanıtla (15) (1)
  • Gülümseyen / 28 Ağustos 2024 17:31

    Ben eski Türkiye'de olan, ama bugün neredeyse kalmayan utanma duygusunu özlüyorum.

    Yanıtla (29) (1)
  • Gerçek / 28 Ağustos 2024 17:09

    Erdoğan'ın öve öve bitiremediği 2002-2024 yılları arasında Türkiye'de; ticari anlamda tek bir transistor, entegre devre, CPU, yapay zeka çipi, güçlü lazer, büyük teleskop, içinde yerli üretim yarı iletken olan akıllı telefon, akıllı TV, uçak gemisi, büyük savaş gemisi... Yerli ve ticari olarak hemen hemen üretilen hiç ama hiç bir şey yok. Bu yeni Türkiye mi sevilecek?.

    Yanıtla (10) (0)
  • Bay Kamil / 28 Ağustos 2024 16:30

    Bu iktidar gençliğin yaşama sevincini, festivallerini, direnişlerini, itirazlarını çaldı.
    Fahiş zamlarla, yasaklarla haftada, ayda bir içtiğimiz bir duble rakıyı zehir zıkkım etti. Kızlar mini etek giyiyor diye neşe içinde kutlanan bayramları kaldırdı. Hayat tarzımıza karıştı, okuduğum - anılarım olan ilkokulu bile kimseden talep yok iken imam hatipe çevirdi. Eskinin herşeyini değil ama bunları özlüyorum.

    Yanıtla (14) (2)
  • Okur / 28 Ağustos 2024 16:24

    CHP iktidar adayı .liderleri değişimden altı oku yenilmekten bahsediyor.chp demokratiklesecek diyor.karar yazarları CHP den değişimin nasıl olması gerektiğinden tek parti dönemi kafasından niye kurtulması gerektiğinden bahsetmiyor..izin mi bekliyorlar acaba...yazsaniza hergun..

    Yanıtla (2) (14)
  • Turgay / 28 Ağustos 2024 16:15

    Eski Türkiye'de devlet adamları vardı. ABD'nin bütün tehditlerine rağmen Kıbrıs'a çıkartma yapabilen , bir gecede bütün ABD üslerini kapatan devlet adamları. Hiçbirine aptallık yapma denilemedi, hiçbiri bu can bu bedende diye efelenip ABD'den gelen emirle hapisten adam çıkartmadı. Daha dün İsveç'i NATO'ya almam diye efelenip ertesi gün değişen devlet adamlarımız yoktu daha sayayım mı?

    Yanıtla (20) (0)
  • Karar okuru / 28 Ağustos 2024 15:50

    Eski Türkiyede hiç değilse ümitler körelmemişti. Gençlik ümitliydi. Bunlar tüm ümitleri körelttiler. Yaşlısını geçelim, gençlik ümitsiz, geleceği karanlık. Çareyi ülkeyi terketmekte arıyor.

    Yanıtla (17) (0)
  • Gerçek / 28 Ağustos 2024 13:51

    Yeni Türkiye de,
    Yangınlar,
    Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları ile söndürülüyor.

    Yanıtla (18) (1)
  • Hakan / 28 Ağustos 2024 15:37

    Yani es kaza talimat vermeyi unutsa ülke kül olacak:)

    Yanıtla (16) (0)
  • Bilir / 28 Ağustos 2024 15:32

    Hâlâ 2 İnci parti olarak da gözüküyorsa bravo denir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Gerçek / 28 Ağustos 2024 15:27

    Sayın Yazar,

    Değeri arkadaşlar,

    Buraya yazılan lehte ve alehte mlarla,

    Yeni ve güzel TÜRKİYE olunmuyor.

    Herşey ortada .

    Partizanlık,particilik yamaklada yeni ve güzel olunmaz.

    Bilim yok, bilimsellik yok,

    Eğitim yok,

    Ekonomi yok,

    Hak yok, hukukyok,adalet yok.

    Dış politika yok,

    Millet borç içerisinde,

    Emekli perişan ,

    Açlık sınırı altında maaş ve ücret,

    Bütün bunlar gerçek ,bunları görmezden gelmek bu Ülkeye fayda getirmez.

    Allah yardımcımız olsun.

    Yanıtla (11) (0)
  • karar okuru / 28 Ağustos 2024 13:59

    1925-2024 arasını reddederek gerçek yeni Türkiyeyi inşa etmek gerekir.Partilerin önseçim organizasyonuna döndüğü; modern eğitimle, tek adamcılık-lidercilik yerine demokrasi ve özgürlükçülük aşılandığı, yeni ve temiz baslangıç şart

    Yanıtla (4) (8)
  • Karar okuru / 28 Ağustos 2024 14:48

    Konu genetik; şimdi bir da göçmen genetiği girdi işin içine zor. Gençliğe hitabeya bakmak gerek.

    Yanıtla (4) (3)
  • Matrakçı... / 28 Ağustos 2024 15:11

    Gecmisi,,gecmiste birakip,,,Herkes üretime katılıp ve katkı yapıp , daha az politize olursak....Ürettiğimiz kadar konforlu yaşayabiliriz. Aksi takdirde hep beraber oturup eskiden tek parti vardı. Şu yoktu..Bu eksikti, o iyi idi..öteki iyi değildi ile TENCERE KAYNAMAZ...Aradan sadece bazi şapkalı,takkeli kurnazlar çıkıp çıkarını kaçırır..saftiriklere boş tencere kalır...Ama verin dolu tencereyi bize siz aranızda neyi tartışıyorsunuz,tartışın bizde evet,evet devam edin deyip destekleriz..

    Yanıtla (2) (0)
  • Gerçek / 28 Ağustos 2024 15:17

    1925-2024 arasını değil de, 2024-1950 arasını reddederek çağdaş Kemalist Türkiye inşa edilmelidir. Bu yapıldığında kısa sürede kişi başına düşen milli gelir 30-40 bin doları bulacak hızla artmaya devam edecektir. Ticari ölçekte teknoloji, yarı iletkenler, çipler, yapay zeka, uzayın derinliklerine yolculuk yapabilecek sondalar en fazla 25 sene içerisinde gerçek olacaktır.

    Yanıtla (10) (4)
  • Gerçek / 28 Ağustos 2024 15:22

    "Chp değişecek ,Türkiye değişecek" sloganıyla bunu örtülü şekilde, yeni Chp adım adım yapıyor, oylar Chp'ye

    Yanıtla (7) (0)
  • Haluk Tunçsu / 28 Ağustos 2024 14:48

    Toplumun akp ye hiçbir teşekkür borcu olamaz ; yıkılan adalet , kaybolan ahlak , içinde bulunduğumuz korkunç yoksulluk ve yolsuzluk bilakis nefreti ortaya koyabilir.

    Yanıtla (9) (1)
  • Dokuzuncu köy / 28 Ağustos 2024 14:45

    Sayın Ocaktan; Karar yazarları olarak herşeyi bizden iyi bilmenize rağmen sıklıkla dile getirdiğiniz ve AKP nin ilk 10 yılına yaptığınız, biz okurların da sıklıkla itiraz ettiğimiz bir husus var. İlk 0n yılda AKP nin hiç bir katkısı olmamıştır. Kemal Dervişin ekonomi politikalarını aynen uygulamak zorunda idiler çünkü halen de iktidarda olmayan liyakatlı kadrolar vardı onları işi öğrenene kadar işten atmadılar onların yüzünden o on yıl çok iyi geçti. AKP nin hiç bir katkısı olmamıştır.

    Yanıtla (13) (0)
  • Adem Balik / 28 Ağustos 2024 14:31

    Akp baskaninin saydığı şeyler dünün değil, bu günün sorunlardır sn Yazar. Aptalca dediğiniz baş örtüsü yasağıni uygulayan Dsp+Mhp hükümetinin iki ortağıda Cumhur ittifakının içinde. Sn Erdoğan kimi kime şikayet ediyor. Sizde dünü hatirlayin lütfen. AKP'nin ilk on yilindaki özgürlükler neymiş. Kürt açılımından ve Pkk, Apo, çadır, hendek, Dolmabahçe görüşmelerinden başka ne var.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 28 Ağustos 2024 13:56

    Eskiyi özleyen yaşlılar ve gericilerdir.bunlar bugünü ve yarını düşünemez.. kurma yetisi de yoktur.

    Yanıtla (3) (14)
  • Turgay / 28 Ağustos 2024 13:49

    Eski Türkiye'de Cumhurbaşkanlarının Cumhurbaşkanlığı bütçesinden kendi partisinden olan belediye başkanlarına seçim çalışmaları!!! için bila bedel milyarlarca lirayı göndermek akıllarından bile geçmezdi. Sokaklarda öğrenciler "Katil Polis", "Katil İktidar" pankartları ile yürüyüp bağırabilirlerdi. Hadi bırakın toplu halde sokak röportajında bunu söyleyin bakalım soluğu nerde alıyorsunuz. Dinciler için tek özgürlük baş örtüsü idi gerisi faso fiso.

    Yanıtla (16) (2)
  • Abdullah / 28 Ağustos 2024 13:41

    Alparslan Türkeş'in radyoda darbe konuşması ve sonrasında olanlar, Menderes'in asılması filan iyi şeyler değildi şüphesiz.

    Yanıtla (4) (3)
  • Ali Malat / 28 Ağustos 2024 08:32

    Sizlerin büyük bir kısmı sayın reisi siyaset de tanıdı.Ben sayın reisi üniversite yıllarımdan tanırım. anlatmama gerek varmı.

    Yanıtla (2) (1)
  • Vhby / 28 Ağustos 2024 13:39

    Nasıl tanırdınız?Ama biz szden daha iyi tanıyoruz,her gün her saat 30 yıldır söyledikleri ve yaptıkları ile tanıyoruz.Birilerinin bize anlatmasına gerek yokki.

    Yanıtla (3) (1)
  • Sedat F. / 28 Ağustos 2024 13:34

    Eski Türkiye'de siyasilerin "agizlari bozuk" degildi. Kabadayi
    tavirlari yoktu, "itibarkolik" olani ben hatirlamiyorum..
    Yeni Türkiye'de yeni ögrendigimiz, duydugumuz kelimeler;
    sirasiyle"alcak,serefsiz,cibilliyetsiz,sapik,haysiyetsiz,zürriyetsiz rezil,pislik,cukur,sürtük,cöplük,asagilik,terorist,hain,gafil,
    müsvedde"..Halkin yarisini hedef alan hakaret kelimeleri.Aracli konvoyuna el isareti yapan bir cocugu dahi göz altina aldiran yine yeni Türkiye'de (!).

    Yanıtla (13) (0)
  • Matrakçı... / 28 Ağustos 2024 13:31

    Millet içinde olan bir kişi sadece kendine yetecek emeği varsa ve bu çoğunluk tarafından taklit ediliyorsa o Milletin yasam konforu gelişemez ..Daha iyi bir yaşam beklemek hayaldir ..Ama gün geçsin, laf olsun çorba kaynasın ise maksad o baska..

    Yanıtla (1) (0)
  • Abdullah / 28 Ağustos 2024 13:28

    İktidarın üsttenci, üstten bakan, kutuplaştırıcı dili,herşeyin bereketsizleşmesi, komşunun komşuya düşman olması vesaire, bu anlamda geçmişi özlüyoruz vallahi.

    Yanıtla (6) (0)
  • Kürsü / 28 Ağustos 2024 13:22

    İçi boş hayal dağıtmaktan başka bir şey yapmıyorlar. Yaşayarak her şeyi görüyoruz, nerede olduğumuzu da biliyoruz. Verdiğiniz kriterler bir de dünyada nerede olduğumuzu gösteriyor. Türkiye'de köprü yapılıyor ya sanki başka yerde hiç yapmıyorlar. Ha bir tek saray yapmıyorlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ahmet Dursun / 28 Ağustos 2024 09:06

    Sn. Ocaktan siz eski Türkiye'yi özlemiyor olabilirsiniz ama ben gerçekten özledim. Sınırları kontrol altında olan. sürü halinde ne idüğü belirsiz kişilerin giremediği Türkiye'yi özledim. Dış politikada söylemleri ile eylemleri aynı, sözüne güvenilir Türkiye'yi özledim. Ev kiralarının maaşın 1/5 i olduğu, çalışanların emekli olunca emekli ikramiyesi ile ev alabildiği Türkiye'yi özledim. Üniversite okumanın ve diplomanın kıymetli olduğu, kadın cinayetlerinin olmadığı Türkiye'yi özledim. Ya siz!

    Yanıtla (25) (0)
  • Ahmet Dursun / 28 Ağustos 2024 13:22

    Sn. Ocaktan tüm bunlara bakarak (daha yazılacak o kadar çok şey var ki)yeni Türkiye'yi eski Türkiye'ye tercih etme nedeniniz nedir, umarım sonraki yazınızda bunlardan bahsederek bizleri de aydınlatırsınız.

    Yanıtla (7) (0)
  • Bay Kamil / 28 Ağustos 2024 13:05

    Valla asr-ı saadet gibi göklere çıkarılan AKP nin ilk 10 yılı bence bir illüzyon idi. Derviş programı, dünyada para bolluğu, düşük faizli IMF kredileri ve arazi bedeline özelleştirmeler ekonomiyi görece rahatlattı. Hiç bir açılımdan da sonuç çıkmadı. Üretim geriledi,dış borç patladı ve betonlaşma zirve yaptı, tehlike geliyorum diyordu. M.Ali Verçin ilk 10 yıl hakkında şöyle yazdı: "Ülke ekonomisine TL nin aşırı değerlendiği, dış borcun 3 kat arttığı ikinci bir 2003-2013 dönemi yaşatılmamalı"

    Yanıtla (9) (0)
  • İbo / 28 Ağustos 2024 12:53

    Yeni Türkiye’de 2024’ün ilk altı ayında erkekler tarafından 322 kadın öldürüldü.

    Yanıtla (5) (0)
  • karakartal ankara / 28 Ağustos 2024 12:25

    Eski Türkiye de halk daha özgürdü.İşciler grev yapar,Memurlar haksızlığa veya mobinge uğradığı zaman idare mahkemesine dava açar,mahkeme kararına idare mutlaka uyar.Eski Türkiyede halk,hükümeti her yerde protesto eder,istifaya çağırırdı.Hükümet de bu protestolar karşısında pişkince,ben 5 yıllığına seçildim falan demezdi.Eski Türkiyede kayyum rezaleti olmazdı.Yetkili kişinin koltuğundan alınması için,mahkeme kararı beklenirdi.Eski Türkiyede,Hakim ve Savcıların mülakatları,kamereya alınır,

    Yanıtla (17) (0)
  • Gerçek / 28 Ağustos 2024 12:52

    Başbakanın önüne yazar kasa bile atılırdı. Şimdi böyle veya benzer bir şey yapılsa adam anında tutuklanır, on yıllarca hapishaneden çıkamaz. Hatta attığı bombadır diye oracıkta vurulup etkisiz hale getirilmesi kuvvetle ihtimaldir. Şimdi bu yeni Türkiye'yse aklı olan bunu sever mi?

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 28 Ağustos 2024 12:34

    Eğitiminin önemli kısmını 80’ler sonrasında alanların çoğu bu eski Türkiye masalına inanabilir. Ülke Cumhuriyet tarihinin hiç bir döneminde bu denli şuursuzca yağmalanıp yönetilmedi. Hukuk, adalet darbe dönemlerinde bile böyle ayaklar altına alınıp, bir kişinin keyfine göre savrulmadı. Cehalet ve ilkellik sözde aydın takımının da icazeti ile kışkırtıldı. Dün destek olup, bu iktidarın keyfiyetine alet olanlar şimdi kalkmış köşelerinden muhalefet yapıyor. Millet şimdi değerleri ile yüzleşiyor.

    Yanıtla (6) (3)
  • karakartal ankara / 28 Ağustos 2024 12:30

    2-Hakim ve Savcılar,elendiğini bilir,haksızlığa uğramışsa,hakkını yargıda arardı.Eski Türkiyede,Sayıştay devlet kurumlarını denetler,kusurlu olanları veya kurumu zarar uğratanlarıtesbit eder kamuoyuna açıklardı.VB.Şimdi bunların hiçbirini yapamıyoruz.İktidarı eleştirenlere derhal hakaret suçlaması yapılıp tutuklanıyor veya yüksek tazminat davalarıyla toplum susturuluyor.Hak aramak,cesaret işi haline geldi.Haklı olsan dahi,mahkemeler alaeyhinde karar verebiliyor.

    Yanıtla (15) (0)
  • Gerçek / 28 Ağustos 2024 12:19

    Eski/Yeni Türkiye tabirlerini doğru bulmuyorum, gerçekleri yansıtmıyor. Yeni Türkiye denilen şey siyasal dinciliğin ölü doğumudur ve Türkiye'yi aşırı oranda kirletmiştir. Tayyip Erdoğan eski Türkiye dediği şeyi gönüllerden silememiştir, bundan sonrada silemeyecektir. Beyhude çabadır. Aslolan da zaten gönüllerden silinemeyişidir. Tayyip Erdoğan'ın kininin, öfkesinin, sürekli dilinde olmasının nedeni budur. Eski/Yeni diyerek sürekli bahsetmekle yeni dediği şeyin gerçek olacağını sanmaktadır.

    Yanıtla (11) (0)
  • Bir Dost / 28 Ağustos 2024 07:52

    Ben eskiye dair sadece sadece cocuklugumun sokaklarini, bayramlarini, Ramazanlarini, lise günlerimi, kırk ilkindi yağmurlarını özlüyorum...İslam'i ve Müslümanları "irtica" adi altinda PKK'dan da daha önce birinci tehtit ilan eden ve bu durumu destekleyen, alkislayan hastalıklı zihniyeti özleyen aklıbaşında ve vicdan sahibi bir insan olabilir mi

    Yanıtla (1) (19)
  • Karar okuru / 28 Ağustos 2024 12:11

    Az kaldı bu kafayla herkesi dinden ve imandan soğutacaksınız. Bir musibet bin nasihatten evladır. Ülke bağnazlığı da, din tüccarlarını da tanıdı. Bir de bu kültürün asla gelişemeyeceğini.

    Yanıtla (18) (3)
  • Okur / 28 Ağustos 2024 00:15

    Eski Türkiyeyi ; psikopatlar,sosyopatlar , cahiller, lider tapınıcıları, duygusal fanatikler sevebilir.2011 sonrası da eski Türkiyeyi andırıyor; son dönem fark daha da azaldığı gibi ekonomi, adalet, göç, dış politika konusunda dünyada daha kötü bir yönetim yok!

    Yanıtla (14) (35)
  • Karar okuru / 28 Ağustos 2024 05:17

    NET yorumu yine aynı travmatik plak! Taşra kültürü darbelere bile rahmet okuttu.

    Yanıtla (20) (4)
  • Kararlı / 28 Ağustos 2024 07:25

    NET! Sabah hezeyanlarına başlamış. Bu psikolojiye dünyadaki hiçbir Yönetim sistemi çare olmaz

    Yanıtla (14) (4)
  • Bir Dost / 28 Ağustos 2024 08:43

    @Okur..Cok dogru tespitler...Bağnaz , dogmatik, seçkinci, imtiyazli güruh tabiki ellerindeki siyasi, bürokrattık , ekonomik güç ve imkanlarının ve konfor alanlarının sınırsız olduğu eski günleri özleyecekerdir..Eskiye dair sadece çocukluğumuzun gectigi sokaklari, eski Ramazanlari, Bayramları,lise günlerimizi, kırk ilkindi yağmurlarını özlemiyor değiliz..Bunun dışında kabus özlenir mi..?

    Yanıtla (2) (18)
  • yazıklı / 28 Ağustos 2024 11:36

    23 yıldır yönetenler güç delisi, her şeyi satıp savmış, zenginlikler, saltanat, lüks hayat içinde yaşamıyor mu, daha kaç bin odalı saray yapsınlar, halkı askıda ekmeğe muhtaç etmeye devam etsinler. Bu nasıl kör yorum. 23 yıldır cehennemi, ülkenin yıkımını, istilasını, yangınını, millet kavrulurlen itibardan tasarruf etmeyen o desteklediğiniz iktidarı, yandaşlarını, yabancısını görmeyin. Bu kör bakış işte değirmenlerine su taşıdı. Yazıklar olsun.

    Yanıtla (15) (1)
  • Bir Dost / 28 Ağustos 2024 21:01

    23 yıl önce ne AKP vardı ne de siyasi figür olarak Erdoğan.. Fakat siz hep vardınız.. Rahmetli Erbakan Hoca'ya, Özal'a, Türkeş'e, Muhsin Baskan'a, Menderes'e ve secmenlerine de karşı da, ayni kör nefret duygusuyla ve soylemlerle düşmanlık besleyen bağnaz zihniyetin temsilcilerisiniz....

    Yanıtla (2) (3)
  • M. Kamil Z / 28 Ağustos 2024 09:03

    Bu yorumun nesini beğenmediniz de NET diye başlayan ve yazılanı değil de yazanın ( ad hominem) kim olduğuna atıf yapıyorsunuz?

    Eski Türkiye bireysel haklar ve özgürlükler açısından (özellikle Kürtler ve Dindarlar açısından) çok mu süperdi?

    Gezi sonrası AKP düzeni eski Turkiyenin bir kopyası haline gekdi adım adım. Tek fark, madur olanlar yer değiştirdi. O günün muktedirleri dindar ve kürtleri görmedi, bu gün de o günün mağdurları sekülerleri insan olarak bile görmüyor.

    Yanıtla (4) (11)
  • Karar okuru / 28 Ağustos 2024 12:07

    Yazanın kimliği yazılanın içeriğini de, travmaları da gösterir. Farklı rumuzlar ile aynı şeyleri tekrar ederseniz ha kimlik, ha fikir aynı şey.

    Yanıtla (5) (4)
  • Okur / 28 Ağustos 2024 12:44

    Karar okuru! Herkesi, net diye zihninde canlandırdığın biri sanıyorsun, tedavi olman lazım.Geçmişten bahseden herkesi aynı kişi sanmanın başka açıklaması yok.Taha beyin dünkü yazısına daha yeni bugün bakabildim,orada bile hayali karakterini aramışsın kendin gibi arkadaşlarınla.Hasta olmak ayıp değil, sizin durumunuzda çok kişi vardır, çekinip hastaneye gitmekten kaçınan.Tedavi olarak, hayali karakterlerden, takıntınızdan, sanrılarınızdan kurtulmanız dileğiyle.Geçmiş olsun

    Yanıtla (7) (0)
  • karar okuru / 28 Ağustos 2024 15:51

    Ad hominem olması için morfinci net falan demeleri lazımdı.

    Yanıtla (1) (3)
  • Okur / 28 Ağustos 2024 11:50

    Akp eleştirisi yapmanız bile statukocu militanlar için farketmez,kirli geçmişi de yüceltmenizi isterler.Mesele Akp nin yanlışlarından fazlası, mesele yüzyıldır; dindarlara,kürtlere, azınlıklara, alevilere,solculara,liberallere kısaca halk çoğunluguna bitmeyen nefretleri, kendilerinden olmayanı ikinci sınıf vatandaş görmeleri.Biz herkesin özgürçe yaşadığı bir ülke istiyoruz.

    Yanıtla (7) (5)
  • izci / 29 Ağustos 2024 07:31

    Akp’nin yanlislari mi? Akp yüzuilin felaketi. Ortada hiçbir sey birakmadi, yoketmedik. Ülke hapishane, yoksulluk, yolsuzluk, yasa tanimazlik, siddet, hiddet, tehdit, hakaret, yokedilen sosyal devlet, egitim, saglik, tarim,
    yabanci istilasi, komsu ile savas.. saltanat saltanat, millete askida ekmek, vergi siparis,,,daha neyini savunuyorsunuz bu iktidarin. Izan yahu, ayip yahu!!

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 28 Ağustos 2024 11:56

    1925-2010 arası yaşananlar ve yaşatılanlar için kimsenin özelleştiri ve özür verdiklerini duymadık ama 2011 den beri yaşananlar için özelleştiri ve eleştiri çoktur ama karşı mahalle buna bile saldırıyor. Karşı mahallede ders alma yok ve özgürlük karşıtlığı daha yoğun halde.

    Yanıtla (4) (5)
  • Okur / 28 Ağustos 2024 12:10

    Yusuf Dikeç'in annesiyle paylaştığı fotoğrafa bile saldıranlar pusuda bekliyor.Akp nin gitmesinde hemfikiriz ama Chp tabanında M Kamil Z gibiler azınlık, çoğunluk Akp tabanından daha özgürlük karşıtı,sadece kendileri için özgürlük istiyorlar, toplumun geri kalanına nefret dolular.Gazze mitinginden dönen kişiye saldıranı hapishanede ziyaret etmelerini, Özel bile isteyebildiyse ,muhaliflerin çoğunun, yandaşların çoğundan beter olduğu yerde umut yok denecek kadar az.

    Yanıtla (3) (2)
  • Misal / 28 Ağustos 2024 12:02

    Sayın Ocaktan buyurun yeni Türkiye'nizden bir durum : "Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın SGK borcu çıkışının ardından AKP ve MHP’li belediyelerin borçları görmezden gelinirken muhalefette olan belediyelere SGK hacizleri gelmeye devam ediyor...".. Nasıl , şahane değil mi?

    Yanıtla (10) (0)
  • Düşünen / 28 Ağustos 2024 12:02

    Aksine Ak partinin vatandaşa teşekkür borcu var
    Çünkü 22 yıldır iktidara taşıyor

    Yanıtla (3) (0)
  • okur 41 / 28 Ağustos 2024 11:58

    Eski Türkiye dedikleri yerde ülke kendi gıda ihtiyacını üretebilen sayılı ülkelerden birisiydi, yöneticiler kendi halkına kötü sözler söylemez hakaret etmezdi, onların aklı ile alay etmezdi, politikacılar çok naif ve nazikti, bizim pamaız bu ölçüde çar çur edilmezdi, sayıştaş millet adına denetleme yapar ve mecliste görüşülürdü, insanlar fikirlerini söylemekten korkmazdı, protesto ve miting haklarını rahatça kullanabilirlerdi, eğitim seviyesi çok daha yüksekti. Ben eski Türkiye'yi istiyorum.

    Yanıtla (11) (0)
  • The end / 28 Ağustos 2024 10:59

    Bayraktar kardeşler 1.,2. Vergi rekortmeni olmuş. Millete mesaj veriyorlar. Fakat nasıl oldugunuda bir aciklasalar. Vergilerini sil, 50 yıl geri ödemeli kamu bankasından kredi. Onuda ödeme. Nas diyip faizi düşürüp kimler devlet bankasını hortumladi onlarida soyle. Bakalım rekortmen nasıl olunurmus. Akp ger geçen gun zarar yaziyor.

    Yanıtla (13) (0)
  • nokta / 28 Ağustos 2024 11:53

    Bence rekor para kazanmalarında en büyük pay "pazarlamacı"da. Adam, devletin İHA'sı dururken Bayraktar'ınkini satıyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Bir yaşlı okur / 28 Ağustos 2024 11:50

    "Eski Türkiye" sözü ile hangi yılları kastettiğiniz belli. Doğrusu 1970'ler öncesi dönemi ben özlüyorum. Bütün eksikliklerine rağmen.

    Yanıtla (4) (0)
  • Rıfat Canpolat / 28 Ağustos 2024 11:44

    Tamam haklisinizda Avrupa:Amerika bu konuda çok mu iyi? Batıyı putlastirmissiniz. Avrupada insan hakları ihlallerini hiç dile getiriyorsunuz. Avrupada siyonizm aleyhinde protesto yapanları polis dövüyor ve tutukluyor. Fransa'daki ve diğer ülkelerde Ermeni soykırımı olmamıştır demek yasak değil mi? Sizler batı hayranınızım.Yazilarinizda dünyanın her neresinde insanhaklari cignendiginde eleştiri yapmış olsanız tamam diyeceğim ama öyle değilsiniz.

    Yanıtla (0) (6)
  • Sems / 28 Ağustos 2024 00:23

    İnancından dolayı ötekileştirildiği günler gitti inançla hukuksuzluğun baş tacı edildiği, din ticareti yapılduğu günler geldi,terör sopasıyla insanımızın dizayn edildiği günler gitti kuzeyimizde nur topu gibi bir pyd devleti geldi,yolsuzluk mu arşu alaya çıktı,artık yolsuzluk yapanlar ha bire gülüyor.ar damarları da çatlamış,reis yoksulluğun geride kaldığını söyliyor.vallaha millet 2001 i arıyo.reis uzayda yaşadığı için çarşı pazardan haberi yok.habire hayal pazarlıyor.

    Yanıtla (18) (0)
  • yazıklı / 28 Ağustos 2024 11:38

    Uzayda değil saraylardan saraylara dolaşarak yaşayanlar oldular. Tüm akp, yandaşı, candaşı, ailesi, eşi dostu, destekçisi ve de yabancısı da elbette..

    Yanıtla (1) (0)
  • Hasan Erzincan / 28 Ağustos 2024 11:32

    Yeni sözcüğü tılısımlı bir sözcük. Siyasette, devlette örgütlerde hatta organize yapılarda yeni ve yeniden yapılanma dendiğinde o yapının sınırlarını yeni baştan belirleyeceğini bu süreçte aslında kimlerin dışarıda bırakılacağını anlamak gerekir. Eskilerin deyimi ile tasfiye hareketidir. AKP nin yeni Türkiye’sinden bunu anlamak gerekiyor. Bu işler meri hukuk ile olmaz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Tsli / 28 Ağustos 2024 10:56

    Akp nin yeni turkiyesi. Aleme rezil olduğumuz, aman Türkiye gibi oluruz dedikleri Türkiye.7 düvele rezil olduk.hala yeni diyor. Ben eski Türkiye'yi istiyorum.

    Yanıtla (16) (0)
  • Gerçek / 28 Ağustos 2024 10:52

    Kaç yıldır yeni Türkiyeyi sefalet içerisinde yaşıyoruz. Yarım kulo kiymaya bu milleti hasret ettiler,yazıklar olsun,hakkımız varsa,haram olsun.

    Yanıtla (16) (0)
  • Musto / 28 Ağustos 2024 10:24

    Atma Recep din kardeşiyiz. Eskiyi de yeniyi de gayet iyi biliyoruz yaşadık yaşıyoruz En azından Eski Türkiye'de Sokaklar magndalarla işgal edilmiş değildi. Can güvenliğimiz vardı 3 çocuğumda Eski Türkiye'de Boğaziçi'nde Yeditepe'de Marmara'da okudu. Eşim başörtülü Anadolu liselerine de gitti üniversitelerine de Gitti Hiçbir gün rahatsızlık görmedik..Eski Türkiye'de Kalender ordu evinde nişan ve düğün töreni yaptık.Yüzlerce başörtülü Akrabalarımız geldi hiç kimse de kapıdan çevirmedi...

    Yanıtla (23) (3)
  • Görüş / 28 Ağustos 2024 10:19

    "Burası Türkiye" diye kaliplaşan söz Turkiye'nin kaderi olmuş. Ve her zaman aynı sözü dillendirecegiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hakan / 28 Ağustos 2024 10:08

    Bitlis Ahlat'ta yaşayanlar yoksulluk bitti sözüne ne derler aceba?

    Yanıtla (4) (0)
  • Gözlemci / 28 Ağustos 2024 10:08

    Ne eski Türkiye, ne bu günkü. 10-12 yıl önceki Türkiye daha iyiydi.

    Yanıtla (3) (6)
  • OKUR / 28 Ağustos 2024 06:46

    İktidar mahkemelerden "istediği" kararları çıkartıyor. Beğenmediği kararları da "yok" kabul ediyor. Böyle bir düzen, ikibin yıl önceki krallıklar da bile yoktu. Afyonkarahisar belediye başkanı CHP'li Burcu Köksal 'a protokollerde plastik sandalye vererek, belediye başkanını ve halkın iradesini güya "yok" kabul ediyorlar. Bu kadar da çürümüş olamayız be! İktidar kendi "YOK" oluşunun sebeplerini kendisi hazırlıyor.

    Yanıtla (38) (0)
  • Karar Okuru / 28 Ağustos 2024 10:02

    Plastik sandalye, kamuda tasarruf tedbirleri kapsamında verilmiştir!!!

    Yanıtla (4) (0)
  • Emekli / 28 Ağustos 2024 10:01

    Yeni Türkiye nasıl gelmedi? Yaşıyoruz kaç yıldır, dümdüz etti hepimizi. Şahsen ben eski Türkiye'yi çok özlüyorum.

    Yanıtla (12) (0)
  • Vatan / 28 Ağustos 2024 10:00

    Evet özlüyoruz yanlışlar vardı ama hoşgörü de vardı?

    Yanıtla (7) (0)
  • Nefesi daralan / 28 Ağustos 2024 09:50

    Aksine özlüyoruz.. degerini bilememisiz. Akp iktidari yüzyilin felaketini getirdi, intikamla her seyi yuttu. Eritti, güzel olan ne varsa yoketti, karaladi. Ne nefret , ne aç gözlülükmüş. Saltanat, zenginlik içinde harabeler üstünde tatli hayat sürüyorlar.

    Yanıtla (22) (0)
  • O k u r / 28 Ağustos 2024 09:47

    Eski Türkiye'de KHK ile yüzbinlerce insan işinden ekmeğinden edilmiyordu,
    Eski Türkiye'de mahkeme kararları beğeniye açık değildi, kesindi ve uygulamama lüksü yoktu,
    Eski Türkiye'de faiz enflasyon sebep sonuç pahalı deneyi yapılmıyor faiz indirme adı altında ilyizyon yapılmıyordu,
    Eski Türkiye'de gecenin ilk saatlerinden itibaren ak saçlı sakallı dedeler, yaşlı nineler ucuz kıyma kuyruklarında beklemiyordu..

    Yanıtla (22) (0)
  • The end / 28 Ağustos 2024 09:46

    Eski Türkiye, aymazlık dolu bir kelime. Kimse izleniyor. Fakat son 20 seneden çok daha iyidi.paramiz vardı mal yoktu. Tüp kuyruğuna girmedik. Cepte para vardı. Şimdi cep boş.sadece bakıyoruz. Yeni Türkiye dedikleri akp nin kendi cep doldurma Türkiyesi. Cepler en tepeden doluyor

    Yanıtla (15) (0)
  • a reader / 28 Ağustos 2024 09:46

    Erdoğan yönetimindeki Turkiye'de durum bugün dün olduğundan daha kötü olabilir, ama yarınkinden kesinlikle daha iyi.

    Bunu bir zaman ekonomist Erik Meyersson 'tl' için söylemisti.

    Her konuya "cuk diye" oturur.

    Yanıtla (8) (2)
  • Okurcul / 28 Ağustos 2024 09:45

    Sayin Ocak’tan kusura bakma bu yikim iktidarindan önce askida ekmek, korku içinde yasamak, tüm degerlerin çökertilmesi, ülkenin gelene geçene ikram edilmesi, her gün hakaret, tehdit, yasanamaz, her seyi özellesmis, satilip savilmis, yidlere hazinesi bosaltilmis , her yeri betona bogulmus, ithal bagimlisi, yasa tanimaz, yolsuzluga bogulmus ..yaz yaz bitmez.. akp iktidarinin yarattigi bu. Akpsiz yillarda umut, azicik mutluluk, yabanci isgaline ugramamis, gülümseyebildigimiz bir ülke vardi.

    Yanıtla (14) (0)
  • Teb / 28 Ağustos 2024 00:12

    Eski Türkiye'nin izlenecek nesi vardı ..hukuk yok demokrasi yok insan hakları hak getire..askerin kontrolünde bir ülke..seksenlere kadar eski Doğu bloku gibi kapalı bir ekonomi .TV tek ses tek kanal.ikide bir ekonomik siyasi kriz.darbeler..ulasim berbat .eğitim sağlık berbat.

    Yanıtla (3) (53)
  • Karar okuru / 28 Ağustos 2024 05:47

    Eski Türkiye” de bozuk ne varsa şimdiki daha da beter. Türkiye hasta adam Osmanlı mirasının üstüne kuruldu, ağır ameliyatlar geçirdi, biraz toparlandı, arada bir hastahaneye yatıyor, çıkıyor tökezliyordu. Sonra bu iş hastahane ile olmaz diyip, hacı-hocaya devredildi. Hasta önce yoğun bakıma sonra da komaya girdi. Şimdi pek de umut kalmadı, herkes özellikle gençler kendi geleceğini burada görmüyor.

    Yanıtla (34) (2)
  • Hüseyin Hoca / 28 Ağustos 2024 08:10

    Sen eski Türkiyeyi hatırlayacak yaşdamısın bilmiyorum amma yolda vardı izde, eğitim şimdi olandan daha ileride idi. Terör vardı evet amma şimdiki gibi kadın cinayetleri yoktu, bir baba çocuklarını vurduğunu eski Türkiyede görmedik.

    Yanıtla (20) (0)
  • Takipci / 28 Ağustos 2024 09:25

    Yeni Turkiye o resmettiginiz Eski Turkiyeden bin defa daha kotu. Geri kalmis bir cografyada kurulmus olan Eski Turkiye herseye ragmen ileri giden bir ulkeydi, yuzu Bati'ya donuktu, Kurumlasma Musluman Ulkelere gore mukemmeldi, Islam Dunyasinda ilk ve tek olarak Demokrasiyi getirdi. Yeni Turkiyede KHK Zulmu var, oncekilere hic benzemiyor, ancak Komunist Rusayanin Sibirya surgunleri ile kiyaslanabilir...

    Yanıtla (18) (1)
  • karar okuru / 28 Ağustos 2024 04:58

    Kimse kusuta bakmasin. Ben akp oncesi Turkiye'yi ozluyorum. Hem de cok.

    Yanıtla (30) (1)
  • M. Kamil Z / 28 Ağustos 2024 09:14

    Eski Turkiyeyi genel olarak özlemiyorum ama eski Turkiyenin özgürlük ortamını herkes için özlüyorum. Yaşlılar bilir o zaman sadece belli bir dünya görüşü özgürdü, iste o özgürlüğü herkes için istiyorum.

    Ama hakkını vermek lazım o zaman bile en aykırı fikirler tartışılabilir ifade edilebilir, sabahın köründe kolluk kapınıza dayanıp ters kelepce ile sizi alıp götürmez di.

    Yanıtla (10) (0)
  • Otomatik / 28 Ağustos 2024 09:13

    Eski problemler geri kalmış ama karadenizdeki tabale misali o yol geriye doğru virajlı inşallah olmazda ama olacak diye düşünüyorum geride bıraktık denilen tüm problemler yeniden daha güçlü hortlayacak

    Yanıtla (3) (1)
  • Gurbetci / 28 Ağustos 2024 09:13

    Eger insanlar, eski Türkiye de en azindan birazda olsa hukuk vardi, ifade özgürlügü vardi, bu kadar aclik yoktu diyorsa, geldigimiz durumun vahametini gösterir. Bize bunlari yasatanlar ve destekcileri utanirlar mi? Hic sanmam!

    Yanıtla (12) (0)
  • karar okuru / 28 Ağustos 2024 09:12

    Sayin yazar, kendi adiniza konusun. Milyonlarca insan eski Turkiye'yi bugunki deli sacmasi ucube baskanlik sistemine tercih eder.

    Yanıtla (20) (1)
  • Okur / 28 Ağustos 2024 08:34

    Yalanla,fırıldakla yeni Türkiye gelmezzz.
    Bu milletin aklıyla kimse alay etmesin arþık.
    Açlık sınırı altında maaş alan milyonların bulunduğu Ülkede ,her türlü dalavere var.
    Kendimizi kandırmayalım.
    Eğitimde ; sıfır çekenlerin sayısını açıklayın da bu millet gerçekleri bir görüversin.

    Yanıtla (6) (0)
  • Dr / 28 Ağustos 2024 08:32

    Eski Türkiyede anayasa ve hakimler vardı. Herkese iş ve aş vardı. Bedava hastaneler ve okullar vardı. Hangisi battı?

    Yanıtla (11) (0)
  • meraklı / 28 Ağustos 2024 08:22

    Eleman taksisinin arka camına yazdırmış: “Bizi yükselten dinimize karşı duyduğumuz büyük aşktır." (II. Abdülhamidhan). Erdoğan'ın rol modelinin zamanında iki Türkiye büyüklüğünde toprak kaybettik. Galata bankerlerine, Batılı devletlere devasa borçlandık. İngilizlere, Almanlara kapitülasyon kıvamında imtiyazlar verdik. Sarayına tiyatro yaptırdı. İçki içerdi. Cumhuriyeti kuran “dinsizler” onun açtığı okullardan yetişti. Bu nasıl yükselme mi diyeyim yoksa nasıl din aşkı mı bilemedim.

    Yanıtla (3) (0)
  • İbo / 28 Ağustos 2024 08:20

    Eski Türkiye’de, Nedim Şener’ler, Cem Küçük’ler, Ahmet Hakan’lar, Mehmet Metiner’ler, Resul Tosun’lar yoktu.
    Gazeteciliğin bir şanı şerefi vardı.
    Şimdi merdiven altı gazeteciler çoğunluğu oluşturdu.

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur / 28 Ağustos 2024 08:19

    Ben eski Türkiyeyi özlüyorum,dinimiz bu kadar istismar edilmemişti.
    İlçe başkanlarının kibirleri hiçbir dönemde görülmedi. " KAYMAKAM BENİM EMRİMDEN ÇIKAMAZ" diyen okuma,yazması kıt ilçe başkanları donemi mi yeni Türkiye olacak.
    Yazık etmeyin bu Ülkeye yeter, bu kadar pervasızlık.

    Yanıtla (10) (0)
  • İbo / 28 Ağustos 2024 08:12

    Bir de Yeni Türkiye’ye bakalım. Gazeteciler hapiste, milletvekili hapiste, Dilruba hapiste, kamuya ait tüm kurumlar haraç mezat satılmış, dış borç 650 milyar dolar olmuş, halk ucuz ekmek kuyruklarında, emekli et süt alamaz durumda, adalet ve hukuk yerle bir olmuş.
    Yetmiyormuş gibi, her gün halka hakaretler saydıran biri var başımızda,

    Yanıtla (8) (0)
  • Türkoğlu / 28 Ağustos 2024 08:09

    Bazı makarna kafalılar 12 bin dolar milli gelire ulaştığını, bu paranın kendinin olduğunu düşünüyor herhalde. 25 sene önce dünya ekonomisinden Yüzde 1.2 pay alıyorlar şimdi de 1 civarı alıyoruz. Yani dünya ne kadar büyümüş biz de o kadar büyümüşüz. Yani ekstra bir büyüme yok. Bilakis zenginimiz daha da zengin olmuş, yoksulluk artmış

    Yanıtla (5) (0)
  • Hakkı / 28 Ağustos 2024 07:54

    Hukuk sistemi, eğitim sistemi ve ekonomisi şimdiden çok daha iyi olan eski Türkiye yı özlüyoruz. Eskiden de krizler vardı ama 6 aya kalmaz rayina binerdi. Şimdi 2009 dan beri bu ülkede kriz bitmedi, son 5 senede de zirveye çıktı. Cumhuriyet tarihinin en kötü 5 yılı yaşanmaktadır. Ama sorumlusu hala baştadır. Birde yetmiyormuş gibi sürekli muhalefeti suçlamaktadır . Orman yangınlarında bile belediyeleri suçladı.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okuyucu / 28 Ağustos 2024 06:58

    bu saatten sonra akp den birşeyler beklenilmez.çünkü yapısı organları belli oldu. işte piyasa.

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar okuru / 28 Ağustos 2024 05:37

    “…….AK Parti’de mesajın alındığına dair en küçük bir işaret bile gözükmüyor. Anketler de gösteriyor ki CHP hala birinci ve Ak Parti hala ikinci…..” Kusura bakma sayın yazar sizler ve yetmez ama evetçiler sayesinde iktidarın kendi seçmenine bile ihtiyacı kalmadı. Bütün kontrol ve denetim mekanizmalarını tarümar ettirip, keyfi yönetime yol verdiniz. Olası bir kriz, kaos halinde ülkenin tüm kurumlarının içine düşeceği durum Kızılay’ ın depremde içine düştüğü aciz ve gayri-ahlaki durumdur.

    Yanıtla (15) (0)
  • Zekeriya / 28 Ağustos 2024 01:14

    Ben eski TC'yi özlüyorum. Eski TC ciddi sorunlari olan, fakir bir ülkeydi. Ama insanlarin umudu vardi. Bir gün bu sorunlarin cözecegiz ve biz de gelismis ülkelere katilacagiz. Halk buna inaniyordu. Su anda kimse de böyle bir umut yok. AKP, 22 yillik iktidarinda bu millete daha önce hicbir partinin vermedigi kadar zarar verdi. Bati karsisinda yenilmis bir medeniyetin temsilcileri olmalarindan kaynaklanan asagilik kompleksiyle olusan 100 yillik kini, nefreti kustular ve ülkeyi bu hale getirdiler.

    Yanıtla (29) (1)
  • karar okuru - ... / 28 Ağustos 2024 03:49

    zekeriyaya: düşünün, bir iktidar partisi haması ve talibanı kendine yakın buluyor, o partiden bu memlekete bir hayır gelir mi, adamların zaten kendilerine bir faydası yok ki. üstelik bunlara ilaveten bir de hizbullahı kendi iktidarına ortak etmiş. kendine türk milliyetçisi imajı verip halkı kandıran diğer bir parti de bu durumu göz göre göre destekliyor. hey Allahım ya, memleketin geldiği noktaya bak.

    Yanıtla (23) (1)
  • Berberoğlu / 28 Ağustos 2024 02:23

    Geçmişteki Ak Parti başarısı ASLA Erdoğan'ın başarısı değildir. O zamanki hükümetin içinde yer alan diğer yönetenlerin ve kısmen de sistemin başarısından kaynaklanıyor. CB Hükümet Sistemine geçilip hukumette yer alanlar birer ikişer ayrıldıktan sonra ülke yönetimi başı üstü düşmeye başladı. O zamanki başarıyı Erdoğan'a maletmiyelim..

    Yanıtla (30) (0)
  • karar okuru - ... / 28 Ağustos 2024 03:32

    berbere: kemal dervişin ekonomiyi düzlüğe çıkarma programı ve ali babacan olmasaydı, avrupa birliğine gireceğiz, üye olacağız, 3y'yi kaldıracağız yalanları yerine direk haksızlıklara, yolsuzluklara ve talana başlasalardı, çok övündükleri ilk 10 yıldaki ekonomik başarıdan da söz etmek mümkün olmazdı.

    Yanıtla (15) (1)
  • Alp Demir / 28 Ağustos 2024 03:03

    Bir referandum yapılsın, bakalım eski Türkiye'yi özleyenler mi özlemeyenler mi çok çıkacak. ? Bal gibi de özlüyoruz. AKP ile 100 yıl daha geri gittik.

    Yanıtla (28) (0)
  • Sutra / 28 Ağustos 2024 02:09

    Özel ne dedi...CHP demokratiklesecek....tek parti kafası terk ediliyor..on yildir Atatürk laiklik Mustafa Kemal'in askerleriyiz vb vb lafları duymuyoruz...şimdi bakalım neler terkedilecek reddedilecek...

    Yanıtla (2) (11)
  • serçe / 28 Ağustos 2024 00:19

    Bir hikaye vardır. Gerçek midir bilmem.
    Fatih İstanbul'un surlarını döverken
    Bazı Bizanslılar meleklerin cinsiyetini tartışıyormuş.
    Burada ikide bir Atatürk tartışanlar bana meleklerin cinsiyetini tartışanlarla aynı gibi geliyor.
    Yüz yıl önce olmuş yalan yanlış bilgileri burada tartışmanın ne yararı varsa.

    Yanıtla (15) (6)
  • Des / 28 Ağustos 2024 02:00

    İslam ve Türk tarihini niye tartışıyorlar ki..meleklerin kanadını mi sayıyorlar..anlamsız.tartismayin..luthere Fatih'in para gönderdiğini bilsek ne olur bilmesek ne olur..hele japon tarihi .yok meni dönemi yok...boş işler

    Yanıtla (0) (3)
  • Burhan Kula / 28 Ağustos 2024 01:34

    Geçmişte bizzat akp liler AİHM kapısına defalarca gitmişlerdi, bugün AİHM kararlarını bizzat onlar uygulamıyorlar, dün belki yeterince iyi değildik ama bugün dünden çok daha kötüyüz.

    Yanıtla (30) (0)
  • İstanbullu bir okur / 28 Ağustos 2024 01:26

    Degerli Üstad;yazıya şapka çıkartıyor,müsadenizle altını aynen imzalıyorum.İyi bir plan proğramla ülkeye çağ atlatmak için fevkalade yeterli olan bunca yılda,ilk on yıl içerisinde yaptıklarını Akp.neden sürdürmedi,sürdüremedi,ben iyi niyet göremiyorum,malesef.Arzu edilse idi,demekki oluyormuşu,bu millet gördü.Eğer 17 seçimdir birinci parti çıkmışsa,ben buna son birkaç seçimde,milletin ahde vefası diyorum.Akp.korkunç bir suistimallik durumuyla karşı karşıya,artık buradan düzelme,toparlamada çıkmz

    Yanıtla (6) (1)
  • Zekeriya / 28 Ağustos 2024 01:18

    Ama ülkeye verdikleri en büyük zarar, bu umudu yok etmeleri oldu. Bugün iyi egitim almis hickimse TC'de kalmak istemiyor. Insanlar ülkeden kacmak icin islerini birakiyor, evlerini, arabalarini satiyorlar. TC, icinde 15 milyon civarinda Arap, Afgan, Paki, Afrikali'nin oldugu, gelismis hicbir ülkenin saygi göstermedigi, Avrupa'nin mülteci cöplügüne döndü. AKP mutlu ama. Neden? Cünkü temel hedefleri olan Türklerin olmadigi bir Anadolu'ya her gecen gün daha yaklasiyorlar. AKP Arapla, Afganla mutlu.

    Yanıtla (22) (0)
  • tavşan. / 28 Ağustos 2024 00:26

    Bir rapora göre AKP seçmeni artık yaşanan sorunlardan dış güçleri değil Erdoğan'ı sorumlu tutmaya başladı.

    Yanıtla (23) (2)
  • Abidin / 28 Ağustos 2024 00:38

    Uyanmış ama geç olmuş, millet perişan olduktan sonra..

    Yanıtla (19) (1)
  • 07Cem / 28 Ağustos 2024 00:32

    "Şu zamanda ne dost belli nede düşman herkes menfaatince insan "layığına varmayan her emek,her zaman"LAYIĞINI BULMAYA"yazgılıdır koşullar her ne olursa olsun seçimlerinizi, yani emek ve zamanınızı hangi yönde seferber edeceğinizi daima dikkatle düşünün..

    Yanıtla (2) (0)
  • tavşan. / 28 Ağustos 2024 00:30

    Geçtiğimiz 22 yılda, çok daha huzurlu, çok daha umutlu, çok daha zenginleşmiş, hür dünyanın bir parçası, refah içinde yaşayan bir toplum olabilirdik..

    Ama yüce Türk milleti sandıktaki tercihleriyle bunların tam aksini istedi ve buldu…
    Kendi düşen ağlamaz…

    Yanıtla (29) (1)
  • serçe / 28 Ağustos 2024 00:23

    F35 uçaklarının Türkiye'ye geleceği zamanlardı.
    Troller F35 uçaklarını öve öve bitiremiyorlardı
    Ne zaman uçaklar iptal edildi bu sefer başladılar bu uçaklar iyi değil
    Yapacağımız kaan bunlardan üstün demeye.

    Yanıtla (18) (3)
  • serçe / 28 Ağustos 2024 00:21

    İstanbul belediye seçilerinden sonra elinde bavulla dolaşıp sahte oy kullanıldığını iddia eden AKP millet vekili
    Ekonomik sorunlar var ama özgür olmasak daha mı iyiydi demiş.
    Özgürlüğümüz tehlikeye girdi de bizim mi haberimiz olmadı.
    İnsanları ne zaman aptal yerine koymaktan vaz geçecekler.

    Yanıtla (22) (2)